מה צריך לדעת לפני שלוקחים משכנתא?

לקיחת משכנתא היא החלטה פיננסית משמעותית הדורשת שיקול דעת ותכנון מדוקדקים, ועבור אנשים רבים מדובר בעסקה הגדולה ביותר שהם יעשו בחייהם. בין אם אתם רוכשים דירה בפעם הראשונה ובין אם אתם מחפשים למחזר משכנתא קיימת, חשוב להיות מעודכנים היטב במה שקורה בעולם המשכנתאות. מה צריך לדעת לפני שלוקחים משכנתא? כל המידע במאמר הבא!

 

הבן את המצב הפיננסי שלך

אחד הטיפים הראשונים שתקבלו מאיתנו וגם אם תיגשו לשירות ייעוץ משכנתאות, הוא הערכת המצב הפיננסי הנוכחי שלנו. עוד לפני שאנו שוקלים לקחת משכנתא, חשוב להסתכל על מה יש לנו כרגע, על הצפי להכנסות בשנים הקרובות, ועל מצבים אפשריים שעלולים להשפיע על ההכנסות שלנו. הבנת המגבלות הפיננסיות שלנו היא חשובה כדי להיות מסוגלים להחזיר תשלומי משכנתא תוך עמידה בהתחייבויות הפיננסיות הנוספות שלנו.

 

בדקו ושפרו את דירוג האשראי שלכם

דירוג האשראי שלנו הוא מעין "כרטיס ביקור" שאותו בוחנים הבנקים בעת שאנו מבקשים מהם משכנתא או הלוואה גדולה. כמו כן, דירוג האשראי ממלא תפקיד משמעותי בקביעת שיעור הריבית והתנאים שיציעו לכם עבור משכנתא.
פירעון חובות, ביצוע תשלומים בזמן ושמירה על ניצול נמוך של אשראי יכולים לעזור לשפר את דירוג האשראי שלכם, ולמקם אתכם במקום טוב יותר מבחינת התנאים שתקבלו בעת בקשת משכנתא.

 

חסכו למקדמה

בעוד שההמלצה המסורתית היא לשלם מקדמה של 20% ממחיר הרכישה של הבית, קיימות אפשרויות משכנתא עם דרישות מקדמה נמוכות יותר. יחד עם זאת, חשוב להבין שמקדמה גדולה יותר יכולה לעזור להבטיח תנאים טובים יותר ולהימנע מביטוח משכנתא פרטית אשר מוסיף עלות נוספת. כמו כן, מקדמה גדולה יותר תתן לנו חמצן לנשימה ותפחית את התשלומים החודשיים של המשכנתא.

 

השוו אפשרויות משכנתא

ישנן אפשרויות משכנתא שונות זמינות בשוק, וכל אחת מהן מתאפיינת בתנאים ותכונות שונות. חלק מסוגי המשכנתאות מציעות הלוואה בריבית קבועה, אחרות מציעות ריבית משתנה בהתאם לשער ועוד.
בחירת סוג המשכנתא תשפיע רבות על הריביות שתשלמו, והפרשים אלו עשויים להסתכם בכסף רב לטווח הרחוק. השוואה של סוגי המשכנתאות השונים תעזור לכם להבין מהי הבחירה המתאימה ביותר עבורכם, ובמידת הצורך גשו להתייעץ עם איש מקצוע.

 

תכננו עלויות נוספות

חשוב לזכור שעלות בעלות על דירה חורגת מעבר לתשלום המשכנתא עצמו, ומכילה בה עלויות נוספות כגון ארנונה, ביטוח בעלי בתים, תחזוקה ועוד. הקפידו לתכנן את העלויות הנוספות גם כן, ולוודא שלא תיקלעו למצב שבו העלויות האלה תופסות אתכם לא מוכנים.

 

קבלו אישור מראש

אישור מראש למשכנתא הוא תהליך שבו מלווה מעריך את המידע הפיננסי שלכם וקובע את הסכום המקסימלי שהוא מוכן להלוות לכם לרכישת דירה. זהו שלב חשוב בתהליך רכישת הדירות שכן הוא מספק לכם הבנה ברורה של התקציב, ומחזק את מעמדכם כרוכשים רציניים.

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו