מהי חוות דעת רפואית בתביעות נכות כללית?

המוסד לביטוח לאומי בישראל מבטח את כול אזרחי המדינה מפני כול מיני אירועים שיכולים להתרחש ולהביא לכדי מצוקה כלכלית. מתוך רצון לסייע לאלו שצריכים זאת במקרים בהם אנשים חווים אירועים כמו אבטלה או נכות, המוסד לביטוח לאומי במסגרת ביטוחו מעניק להם קצבאות, מענקים וסיוע בכול מיני דרכים וערוצים על מנת לצמצם את הפערים שנגרמו ולסייע להם להתמודד עם המצב, חלק גדול מכך הם כמובן מקרים של נכות כללית.

 

תביעת הביטוח הלאומי

המונח תביעה ודאי מתבלבל, כאשר פועלים אל מול הביטוח הלאומי כנראה שלא יהיה מדובר בתביעה אל ומל בית משפט אלא מילוי של טפסים והגשת מסמכים אשר יתמכו בבקשה של מי שמגיש אותה. למרות שלא מדובר בהליך אשר מתרחש בבית המשפט עדיים מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין אשר ילווה אתכם וינחה מה כדאי לעשות, בסופו של דבר מדובר בבירוקרטיה מאוד רחבה שעשויה להיות עול בפני עצמה.

 

הגשת תביעה בגין נכות כללית

בהמשך לכך שיש לתבוע את הביטוח הלאומי על מנת לקבל את הזכויות שמגיעות לכם בגין כול מיני אירועים שעשויים להתרחש בחייהם של אנשים, כאשר מדובר בנכות כללית הדבר זהה ולכן קודם כול מומלץ לפנות לקבל סיוע של עורך בקיא בדיני נכות כללית. הגשת התביעה כוללת מילוי טפסים אשר מפרטים על מצבו הרפואי והתעסוקתי של מגיש הבקשה כך שהביטוח הלאומי יוכל לבחון אותה ולהחליט מה לעשות בהמשך עם מגיש הבקשה.

 

ועדה רפואית

לאחר הגשת תביעה בגין נכות כללית יזומן המגיש לוועדה רפואית (באם נמצא עונה על התנאים). מטרתה של הוועדה הרפואית לקבוע את מצבו הרפואי של מגיש הבקשה מבחינת שיעור אחוזי הנכות שיקבל ובהתאם גם הטבות וקצבאות שיהיה זכאי להן בדבר שיעור אחוזי הנכות שקיבל. לוועדה הזאת נדרשים להגיע עם כול מיני מסמכים וטפסים כתלות בסוג הנכות הכללית וברצונות הוועדה בין היתר סביר שתתבקשו להביא עמכם:

  1. חוות דעת רפואית
  2. אישורי מחלה והליכי טיפול
  3. אישורים בדבר תעסוקה ואבטלה

 

חוות דעת רפואית

בסופו של דבר, המטרה של הוועדה היא לבחון את מצבו הרפואי של מגיש הבקשה. חשוב להבין שישנם מצבים רפואיים אשר לא ניתן בהכרח לשים לב אליהם או לאבחן בוועדה שכן הם לדוגמא מצבים מתמשכים או דבר שפחות נראים לעין כדוגמת מצבים נפשיים מורכבים או מקרים רפואיים פנימיים. על כן, נדרש מגיש הבקשה להגיש עם חוות דעת רפואית אשר רופא ממלא אודות המטופל ומפרט את מצבו הרפואי.

לחוות הדעת הרפואית ולהתנהלות טרם ובמהלך הועדה הרפואית יש השפעה רבה על שיעור אחוזי הנכות שיקבל מגיש הבקשה כך שבמקרים רבים אנשים לא מקבלים את מלוא הזכויות שמגיעות להם. על כן, מומלץ להגיע מוכנים לוועדה לאחר התייעצות עם איש מקצוע.

חוות דעת רפואית בתביעות נכות כללית

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שאולי תאהבו